Условия за ползване
СЪДЪРЖАНИЕ:
- ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ
- ЕЛЕКТРОННИ УСЛУГИ В УЕБ МАГАЗИНА
- УСЛОВИЯ ЗА СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР ЗА ПРОДАЖБА
- НАЧИНИ НА ПЛАЩАНЕ И СРОКОВЕ ЗА ПРОДУКТА
- РАЗХОДИТЕ, НАЧИНИТЕ И ВРЕМЕТО ЗА ДОСТАВКА И СЪБИРАНЕ НА ПРОДУКТА.
- РЕКЛАМАЦИЯ НА ПРОДУКТА
- ИЗВЪНСЪДЕБНИ ПРОЦЕДУРИ ЗА ПОДАВАНЕ НА ЖАЛБИ И ОБЕЗЩЕТЕНИЯ И ПРАВИЛА ЗА ДОСТЪП ДО ТЕЗИ ПРОЦЕДУРИ
- ПРАВО НА ОТТЕГЛЯНЕ
- РАЗПОРЕДБИ ОТНОСНО ТЪРГОВЦИТЕ
- ПРЕГЛЕДИ НА ПРОДУКТИ
- ТРЕТИРАНЕ НА ОТПАДЪЦИ ОТ ЕЛЕКТРИЧЕСКО И ЕЛЕКТРОННО ОБОРУДВАНЕ
- ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
- ОБРАЗЕЦ НА ФОРМУЛЯР ЗА ОТТЕГЛЯНЕ
Настоящият Правилник за онлайн магазина е изготвен от юристите на Prokonsumencki.co.uk. Онлайн магазинът www.vortexvr.bg се грижи за правата на потребителите. Потребителят не може да се откаже от правата, предоставени му по Закона за правата на потребителите. Договорните разпоредби, които са по-малко благоприятни за потребителя от разпоредбите на Закона за правата на потребителите, са недействителни и вместо тях се прилагат разпоредбите на Закона за правата на потребителите. Следователно разпоредбите на настоящите Общи условия нямат за цел да изключат или ограничат правата на потребителя, които му се полагат съгласно императивни разпоредби на закона, и всяко евентуално съмнение следва да се тълкува в полза на потребителя. В случай на несъответствие между разпоредбите на настоящите Общи условия и гореспоменатото законодателство, последното има предимство и се прилага.
1. ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ
1.1. Онлайн магазинът, достъпен на интернет адрес www.vortexvr.bg, се управлява от PRZEMYSŁAW WARDZYŃSKI, извършващ стопанска дейност под името VORTEX CONSULTING PRZEMYSŁAW DANIEL WARDZYŃSKI, вписан в Централния регистър на стопанската дейност и информация на Република Полша, поддържан от министъра, отговарящ за икономиката, притежаващ: адрес на управление и адрес за доставка: ул. Patriotów 110/lok. 112B, 04-844 Варшава, NIP 5262261767, REGON 386084236, електронен адрес: support@vortexvr.bg, телефонен номер: 1: (+48) 516 530 153.
1.2. Настоящите Общи условия са адресирани както до потребителите, така и до фирмите, които използват Онлайн магазина, освен ако в конкретна разпоредба на Общите условия не е посочено друго.
1.3. Администратор на личните данни, обработвани в онлайн магазина във връзка с прилагането на разпоредбите на настоящите Общи условия, е Продавачът. Личните данни се обработват за целите, за срока и въз основа на основанията и принципите, посочени в политиката за защита на личните данни, публикувана на уебсайта на Интернет магазина. Политиката за защита на личните данни съдържа преди всичко принципите относно обработването на лични данни от Администратора в Интернет магазина, включително основанията, целите и срока на обработване на лични данни и правата на субектите на данни, както и информация относно използването на бисквитки и аналитични инструменти в Интернет магазина. Използването на Интернет магазина, включително извършването на покупки, е доброволно. Аналогично, свързаното с това предоставяне на лични данни от страна на Клиента или Поръчителя, използващ Интернет магазина, е доброволно, при спазване на изключенията, посочени в политиката за поверителност (сключване на договор и законови задължения на Продавача).
1.4. Определения:
-
РАБОТЕН ДЕН - един ден от понеделник до петък, с изключение на официалните празници.
-
ФОРМА ЗА РЕГИСТРАЦИЯ - формуляр, наличен в онлайн магазина, който позволява създаването на акаунт.
-
ФОРМА ЗА ПОРЪЧКА - Електронна услуга, интерактивен формуляр, наличен в Онлайн магазина, който позволява на Поръчителя да направи Поръчка, по-специално чрез добавяне на Продукти в електронна кошница и уточняване на условията на Споразумението за продажба, включително начина на доставка и плащане.
-
КЛИЕНТ - (1) физическо лице с пълна правоспособност, а в случаите, предвидени в общоприложимите закони - и физическо лице с ограничена правоспособност; (2) юридическо лице; или (3) организационна единица без юридическа правосубектност, на която е предоставена правоспособност по закон - който е сключил или възнамерява да сключи Договор за продажба с Продавача.
-
ГРАЖДАНСКИ КОДЕКС - Законът за гражданския кодекс от 23 април 1964 г. (Държавен вестник, 1964 г., бр. 16, позиция 93 с измененията).
-
АКУНТ - Електронна услуга, набор от ресурси в ИКТ системата на Доставчика на услуги, обозначени с индивидуално име (логин) и парола, предоставени от Клиента, в които се съхраняват предоставените от Клиента данни и информация за направените от него Поръчки в Онлайн магазина.
-
NEWSLETTER - Електронна услуга, електронна услуга за разпространение, предоставяна от Доставчика на услуги по електронна поща, която дава възможност на всички Получатели на услуги, които я използват, автоматично да получават от Доставчика на услуги цикличното съдържание на последователни издания на бюлетин, съдържащ информация за Продукти, новини и промоции в Онлайн магазина.
-
ПРОДУКТ - движима вещ, налична в Онлайн магазина (включително движима вещ с цифрови елементи, т.е. съдържаща цифрово съдържание или цифрова услуга или свързана с тях по такъв начин, че липсата на цифровото съдържание или услуга би попречила на правилното ѝ функциониране), която е предмет на договор за продажба между Клиента и Продавача.
-
ПРАВИЛА - тези правила на онлайн магазина.
-
ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН - онлайн магазинът на Доставчика на услуги, достъпен на следния интернет адрес: vortexvr.bg.
-
ПРОДАВАЧЪТ; ДОСТАВЧИКЪТ НА УСЛУГАТА - PRZEMYSŁAW WARDZYŃSKI, извършващ стопанска дейност под името VORTEX CONSULTING PRZEMYSŁAW DANIEL WARDZYŃSKI, вписан в Централния регистър на стопанската дейност и информацията на Република Полша, воден от министъра на икономиката, притежаващ: адрес на мястото на стопанска дейност и адрес за предоставяне на услуги: ул.Patriotów 110/lok. 112B, 04-844 Варшава, NIP 5262261767, REGON 386084236, електронен адрес: support@vortexvr.bg, телефонен номер: (+48) 516 530 153.
-
ДОГОВОР ЗА ПРОДАЖБА - договор за продажба на Продукт, сключен или вписан между Клиента и Продавача чрез Онлайн магазина.
-
ЕЛЕКТРОННА УСЛУГА - услуга, предоставяна по електронен път от Доставчика на услуги на Клиента чрез Онлайн магазина.
-
ПОТРЕБИТЕЛ - (1) физическо лице, което е напълно дееспособно, а в случаите, предвидени в общоприложимото законодателство, също и физическо лице с ограничена дееспособност; (2) юридическо лице; или (3) организационна единица без правосубектност, на която е предоставена правоспособност по закон, която използва или възнамерява да използва Електронна услуга.
-
ЗАКОН ЗА ПРАВАТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ - Закон от 30 май 2014 г. за правата на потребителите (ДВ, бр. 827 от 2014 г. с измененията).
-
ПОРЪЧКА - волеизявлението на Клиента, подадено чрез Формуляра за поръчка и целящо директно сключване на Договора за продажба на продукти с Продавача.
2. ЕЛЕКТРОННИ УСЛУГИ В УЕБ МАГАЗИНА
2.1. В онлайн магазина се предлагат следните електронни услуги: Акаунт, формуляр за поръчка и бюлетин.
- Акаунт - използването на акаунт е възможно, след като клиентът изпълни две последователни стъпки - (1) попълни формуляра за регистрация, (2) кликне върху полето "Регистрация". Във Формуляра за регистрация е необходимо Получателят на услугата да предостави следните данни за Получателя на услугата: име и фамилия, адрес на електронна поща и парола. Акаунт може да бъде създаден и чрез поставяне на отметка в съответното квадратче при подаване на поръчка - акаунтът се създава веднага след подаване на поръчката.
- Услугата "Електронна сметка" се предоставя безплатно за неопределен период от време. Клиентът има възможност, по всяко време и без да посочва причина, да премахне сметката (отказ от сметката), като изпрати подходящо искане до Доставчика на услуги, по-специално по електронна поща на адрес: support@vortexvr.bg или писмено на адрес: Patriotów 110/lok. 112B, 04-844 Варшава.
- Формуляр за поръчка - използването на Формуляра за поръчка започва, когато Клиентът добави първия Продукт в електронната количка за пазаруване в Онлайн магазина. Поръчката е направена, когато Клиентът изпълни общо две последователни стъпки - (1) попълване на Формуляра за поръчка и (2) натискане на полето "Потвърди покупката" на уебсайта на Онлайн магазина след попълване на Формуляра за поръчка. - до този момент е възможно да променяте самостоятелно въведените данни (за тази цел, моля, следвайте показваните съобщения и наличната информация на уебсайта на Онлайн магазина). Във Формуляра за поръчка е необходимо Клиентът да предостави следните данни относно Клиента: име и фамилия/наименование на фирмата, адрес (улица, номер на къща/жилище, пощенски код, град, държава), електронен адрес, телефонен номер за връзка и данни относно Договора за продажба: Продукт(и), количество на Продукта(ите), място и начин на доставка на Продукта(ите), начин на плащане. В случай на Клиенти, които не са потребители, е необходимо да посочите и името на фирмата и данъчния идентификационен номер.
- Електронната услуга "Формуляр за поръчка" се предоставя безплатно, еднократно и се прекратява, когато чрез нея се подаде поръчка или когато Клиентът предварително прекрати подаването на поръчка чрез нея.
- Информационен бюлетин - използването на информационния бюлетин е възможно, след като в секцията "Информационен бюлетин", видима на уебсайта на онлайн магазина, посочите адреса на електронната поща, на който да бъде изпратено следващото издание на информационния бюлетин, и кликнете върху полето "Абонирай се". Възможно е също така да се абонирате за Бюлетина, като поставите отметка в съответното квадратче при подаване на поръчка - при подаване на поръчката Клиентът ще бъде абониран за Бюлетина.
- Електронната услуга "Бюлетин" се предоставя безплатно за неопределен период от време. Клиентът има възможност, по всяко време и без да посочва причина, да се отпише от Бюлетина (отписване от Бюлетина), като изпрати съответното искане до Доставчика на услуги, по-специално по електронна поща на адрес: support@vortexvr.bg или писмено на адрес: Patriotów 110/lok. 112B, 04-844 Варшава.
2.2. Технически изисквания, необходими за работа с ИКТ системата, използвана от Доставчика на услуги: (1) компютър, лаптоп или друго мултимедийно устройство с достъп до интернет; (2) достъп до електронна поща; (3) уеб браузър в актуална версия: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari или Microsoft Edge; (4) препоръчителна минимална разделителна способност на екрана: 1024x768; (5) разрешаване на бисквитките и Javascript в уеб браузъра.
2.3. Клиентът е длъжен да използва Онлайн магазина по начин, който е в съответствие със закона и морала, като зачита личните права, авторските права и интелектуалната собственост на Доставчика на услуги и на трети лица. Клиентът е длъжен да въвежда данни в съответствие с фактите. На Клиента е забранено да предоставя незаконно съдържание.
2.4. Процедурата за подаване на жалби във връзка с електронните услуги е посочена в точка. 6 от Правилника.
3. УСЛОВИЯ ЗА СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР ЗА ПРОДАЖБА
3.1. Сключването на договор за продажба между Клиента и Продавача се извършва, след като Клиентът е направил Поръчка, използвайки Формуляра за поръчка в Онлайн магазина в съответствие с т. 2.1.2 от Общите условия.
3.2. Цената на Продукта или възнаграждението за Продукта, посочени на уебсайта на Онлайн магазина, са посочени в полски злоти и включват данъци. Клиентът е информиран за общата цена или възнаграждението, включващо данъци, а когато естеството на Продукта не позволява по разумна преценка по-ранно изчисляване на техния размер - за начина, по който те ще бъдат изчислени, както и за разходите за доставка (включително такси за транспорт, доставка или пощенски услуги) и други разходи, а когато не е възможно да се определи размерът на тези такси - за задължението за тяхното заплащане, Клиентът е информиран на страниците на Онлайн магазина, включително по време на подаване на Поръчката и в момента на изразяване от страна на Клиента на волята да бъде обвързан от Договора за продажба.
3.3. Процедура за сключване на договор за продажба в онлайн магазина чрез формуляра за поръчка
-
Сключването на договор за продажба между Клиента и Продавача се извършва, след като Клиентът е направил поръчка в Онлайн магазина в съответствие с т. 2.1.2 от Общите условия.
-
След като поръчката бъде направена, Продавачът незабавно потвърждава нейното получаване и същевременно приема поръчката за изпълнение. Потвърждаването на получаването на Поръчката и приемането ѝ за изпълнение се извършва чрез изпращане от Продавача на Клиента на подходящо електронно съобщение на електронния адрес, предоставен от Клиента в процеса на подаване на Поръчката, което съдържа най-малко изявленията на Продавача за получаване на Поръчката и приемането ѝ за изпълнение, както и потвърждение за сключването на Договора за продажба. При получаване от Клиента на горепосоченото съобщение по електронна поща Договорът за продажба между Клиента и Продавача е сключен.
3.4. Съдържанието на сключения Договор за продажба се записва, защитава и предоставя на Клиента чрез (1) предоставяне на настоящите Общи условия на уебсайта на Интернет магазина и (2) изпращане на Клиента на електронното съобщение, посочено в т. 3.3.2. от Общите условия. Съдържанието на Договора за продажба допълнително се записва и защитава в информационната система на Интернет магазина на Продавача.
4. НАЧИНИ НА ПЛАЩАНЕ И СРОКОВЕ ЗА ПРОДУКТА
4.1. Продавачът предоставя на Клиента следните начини за плащане по договора за продажба:
- Плащане в брой при доставка.
- Плащане по банков път по банковата сметка на Продавача.
- Електронни плащания и плащания с кредитни карти чрез Shopify Payments (Visa, Mastercard, Maestro, ShopPay, GooglePay, ApplePay, PayPal.com и Klarna.com - възможните актуални методи на плащане са посочени на уебсайта на онлайн магазина в раздела Информация за методите на плащане и на уебсайтовете https://www.shopify.com/payments, https://www.paypal.com/pl и https://www.klarna.com/pay-now.
- Плащането на електронни плащания и транзакции с платежни карти се извършва по избор на клиента чрез Shopify Payments, PayPal.com или Klarna.com.
- Обработката на електронни плащания и операции с платежни карти се извършва от:
- Shopify.com - компанията Shopify Inc, 151 O'Connor Street, партер, Отава, Онтарио, K2P 2L8.
- PayPal.com - компанията PayPal (Europe) S.a r.l. & Cie, S.C.A., 5 етаж 22-24 Boulevard Royal, L-2449, Люксембург.
- Klarna.com - Klarna Bank AB (Klarna Bank AB (publ), със седалище на адрес Sveavägen 46, 111 34 Стокхолм, вписана в шведския регистър на дружествата под номер 556737-0431).
- Електронни плащания с Mobile Pay, Google Pay и Apple Pay.
- Разсрочено плащане - плащането се извършва изцяло или частично със средства от заем от Klarna.com.
4.2. Продавачът не предоставя възможност за плащане в брой при лично получаване - ако Клиентът избере лично получаване като начин на доставка, той/тя трябва да използва начините на плащане, налични в онлайн магазина.
4.3. Срок на плащане:
-
Ако Клиентът избере да плати с банков превод, електронно плащане или платежна карта, той е длъжен да извърши плащането в срок от 7 календарни дни от сключването на договора за продажба.
-
Ако Клиентът избере да плати с наложен платеж, той е длъжен да извърши плащането при доставката.
-
Ако Клиентът избере да плати на вноски, той е длъжен да извършва плащания към избрания от него кредитор в съответствие с договорения погасителен план.
5. РАЗХОДИТЕ, НАЧИНИТЕ И ВРЕМЕТО ЗА ДОСТАВКА И СЪБИРАНЕ НА ПРОДУКТА.
5.1. Доставката на Продукта до Клиента е платена, освен ако в Договора за продажба не е предвидено друго. Разходите за доставка на Продукта (включително транспортни, куриерски и пощенски такси) се посочват на Клиента на уебстраниците на Онлайн магазина в информационния раздел относно разходите за доставка и по време на подаването на Поръчката, включително в момента на изразяване на волята на Клиента да бъде обвързан с Договора за продажба.
5.2. Продавачът предоставя на Клиента следните начини за доставка или получаване на Продукта:
- Econt® (2-3 дни)
- Econt® office (2-3 дни)
- DHL® Parcel eCom (2-3 дни)
- UPS® Express Saver (1 ден)
- UPS® Standard (2-3 дни)
5.3. Складът и адресът за връщане на VORTEX VIRTUAL REALITY е:
Paxy - Vortex Virtual Reality,
Райко Жинзифов 27 (Econt DEPO)
3700 Видин, България
5.4. Срокът за доставка на Продукта до Клиента е до 10 работни дни, освен ако в описанието на Продукта или в процеса на поръчване не е посочен по-кратък срок. В случай на Продукти с различни срокове за доставка, срокът за доставка е най-дългият посочен срок, който обаче не може да надвишава 10 Работни дни. Началото на срока за доставка на Продукта до Клиента се изчислява, както следва:
-
Ако Клиентът избере да плати с банков превод, електронно плащане или платежна карта - от датата, на която банковата сметка на Продавача или сметката за сетълмент е кредитирана.
-
Ако Клиентът избере да плати с наложен платеж - от датата на сключване на Договора за продажба.
-
В случай че Клиентът избере разсрочено плащане - от датата на уведомяване на Продавача от кредитора за сключването на договор за кредит с Клиента, но не по-късно от датата на кредитиране на банковата сметка на Продавача със средствата от предоставения на Клиента кредит.
5.5. Краен срок за готовност на Продукта за получаване от Клиента - Ако Клиентът избере да получи Продукта лично, Продуктът трябва да бъде готов за получаване от Клиента в рамките на 1 работен ден, освен ако в описанието на Продукта или в процеса на поръчване не е посочен по-кратък срок. В случай на Продукти с различни дати на готовност за получаване, датата на готовност за получаване е най-дългата посочена дата, която обаче не може да надвишава 1 работен ден. Клиентът ще бъде допълнително информиран от Продавача за готовността на Продукта за събиране. Началото на крайния срок, в който Продуктът трябва да бъде готов за получаване от Клиента, се изчислява, както следва:
-
Ако Клиентът избере да плати с банков превод, електронно плащане или платежна карта - от датата, на която банковата сметка на Продавача или сметката за сетълмент е кредитирана.
-
В случай че Клиентът избере разсрочено плащане - от датата на уведомяване на Продавача от кредитора за сключването на договор за кредит с Клиента, но не по-късно от датата на кредитиране на банковата сметка на Продавача със средствата от предоставения на Клиента кредит.
6. ПРОЦЕДУРА ЗА РАЗГЛЕЖДАНЕ НА ЖАЛБИ
6.1. Настоящият раздел 6 от Общите условия определя процедурата за разглеждане на жалби, които са общи за всички жалби, подадени до Продавача, по-специално жалби относно Продукти, Договори за продажба, Електронни услуги и други жалби, свързани с дейността на Продавача или Онлайн магазина.
6.2. Може да се подаде жалба, например:
-
по електронен път на следния адрес: support@vortexvr.bg.
6.3. Изпращането или връщането на Продукта като част от жалба може да се извърши на адреса: Патриотов 110/lok. 112B, 04-844 Варшава.
6.4. Препоръчително е в описанието на жалбата да се посочи: (1) информация и обстоятелства, свързани с предмета на жалбата, по-специално естеството и датата на нередността или несъответствието с договора; (2) искането за начина на привеждане на жалбата в съответствие с договора или декларация за намаляване на цената или отказ от договора или друг иск; и (3) данни за контакт с жалбоподателя - това ще улесни и ускори разглеждането на жалбата. Изискванията, дадени в предходното изречение, са само под формата на препоръка и не засягат ефективността на жалби, подадени без препоръчителното описание на жалбата.
6.5. Ако данните за контакт, предоставени от жалбоподателя, се променят по време на обработката на жалбата, жалбоподателят е длъжен да уведоми продавача.
6.6. Жалбоподателят може да приложи доказателства (напр. снимки, документи или продукт), свързани с предмета на жалбата. Продавачът може също така да поиска от жалбоподателя да предостави допълнителна информация или да изпрати доказателства (напр. снимки), ако това ще улесни и ускори разследването на жалбата от страна на Продавача.
6.7. Продавачът трябва да отговори на жалбата незабавно, но не по-късно от 14 календарни дни от получаването ѝ.
6.8. Основата и обхватът на законовата отговорност на Продавача са определени в общоприложимите закони, по-специално в Гражданския кодекс, Закона за правата на потребителите и Закона за предоставяне на електронни услуги от 18 юли 2002 г. (ДВ, бр. 144, позиция 1204 с измененията). Допълнителна информация относно отговорността на Продавача за съответствието на Продукта с Договора за продажба, както е предвидено в закона, е посочена по-долу:
-
В случай на рекламация на Продукт - движима вещ - закупен от Клиента въз основа на Договор за продажба, сключен с Продавача до 31 декември 2022 г., се прилагат разпоредбите на Гражданския кодекс в редакцията му, действаща до 31 декември 2022 г., и по-специално членове 556-576 от Гражданския кодекс. Тези разпоредби определят по-специално основанието и обхвата на отговорността на Продавача към Клиента, ако продаденият Продукт има физически или правен дефект (гаранция). Съгласно член 558 § 1 от Гражданския кодекс гаранционната отговорност на Продавача за закупен в съответствие с предходното изречение Продукт спрямо Клиент, който не е потребител, е изключена.
-
В случай на жалба относно Продукт - движима вещ (включително движима вещ с цифрови елементи), с изключение обаче на движима вещ, която служи само като носител на цифрово съдържание - закупен от Клиента въз основа на Договор за продажба, сключен с Продавача от 1 януари 2023 г., се определят разпоредбите на Закона за правата на потребителите в редакцията, в сила от 1 януари 2023 г., и по-специално членове 43а - 43ж от Закона за правата на потребителите. Тези разпоредби определят по-специално основанието и обхвата на отговорността на Продавача спрямо потребителя, ако Продуктът не съответства на Договора за продажба.
6.9. В допълнение към законовата отговорност за Продукта може да бъде предоставена гаранция - това е договорна (допълнителна) отговорност и може да бъде упражнена, ако въпросният Продукт е покрит от гаранцията. Гаранцията може да бъде предоставена от субект, различен от Продавача (напр. производител или дистрибутор). Подробни условия за отговорността по гаранцията, включително данни за субекта, отговорен за изпълнението на гаранцията, и за субекта, който има право да се възползва от нея, са налични в описанието на гаранцията, например в гаранционната карта или на друго място, свързано с предоставянето на гаранцията. Продавачът посочва, че в случай на несъответствие на Продукта с договора Клиентът има право на правни средства за защита от страна и за сметка на Продавача и че гаранцията не засяга тези средства за защита.
6.10. Разпоредбите на точка 6.8.2. от Общите условия относно потребителя се прилагат и за Клиент, който е физическо лице, сключващо договор, пряко свързан с неговата стопанска дейност, ако от съдържанието на такъв договор следва, че той не е от професионален характер за това лице, което произтича по-специално от предмета на неговата стопанска дейност, предоставен въз основа на разпоредбите на Централния регистър и информацията за стопанската дейност.
7. ИЗВЪНСЪДЕБНИ ПРОЦЕДУРИ ЗА ПОДАВАНЕ НА ЖАЛБИ И ОБЕЗЩЕТЕНИЯ И ПРАВИЛА ЗА ДОСТЪП ДО ТЕЗИ ПРОЦЕДУРИ
7.1. Методите за извънсъдебно решаване на спорове включват: 1) възможност за сближаване на позициите на страните, например чрез медиация; 2) предлагане на решение на спора, например чрез помирение; и 3) решаване на спора и налагане на решение на страните, например чрез арбитраж (помирителен съд). Подробна информация за възможността Клиентът, който е потребител, да се възползва от извънсъдебните способи за разглеждане на жалби и предявяване на искове, правилата за достъп до тези процедури и удобна търсачка на субекти, занимаващи се с решаване на спорове по взаимно съгласие, са достъпни на уебсайта на Службата за конкуренция и защита на потребителите на адрес https://polubowne.uokik.gov.pl/.
7.2. При председателя на Службата за конкуренция и защита на потребителите има звено за контакт, чиято задача е, наред с другото, да предоставя на потребителите информация за извънсъдебното решаване на потребителски спорове. Потребителите могат да се свържат с този пункт: (1) по телефона - на телефони 22 55 60 332 или 22 55 60 333; (2) по електронна поща - чрез изпращане на съобщение на адрес: kontakt.adr@uokik.gov.pl или (3) писмено или лично - в централата на Службата на адрес Plac Powstańców Warszawy 1 във Варшава (00-030).
7.3. Потребителят разполага със следните примери за извънсъдебни процедури за подаване на жалби и обезщетения: (1) молба за разрешаване на спор до постоянен съд за защита на потребителите; (2) молба за извънсъдебно разрешаване на спор до провинциален инспектор на търговската инспекция; или (3) помощ от областен (общински) омбудсман за защита на потребителите или обществена организация, чиито уставни задачи включват защита на потребителите (напр. Федерация на потребителите, Асоциация на полските потребители). Консултации се предоставят, inter alia, по електронна поща на адрес porady@dlakonsumentow.pl и на телефонната линия за помощ на потребителите 801 440 220 (телефонната линия е отворена в работни дни, от 8:00 до 18:00 часа, таксата за обаждане е според тарифата на оператора).
7.4. Платформа за онлайн решаване на спорове между потребители и търговци на равнище ЕС (платформа за ОРС) е достъпна на адрес http://ec.europa.eu/odr. Платформата за ОРС представлява интерактивен и многоезичен уебсайт с обслужване на едно гише за потребители и търговци, които търсят извънсъдебно разрешаване на спор относно договорни задължения, произтичащи от договор за онлайн продажба или услуга (за повече информация вж. уебсайта на самата платформа или уебсайта на Службата за защита на конкуренцията и потребителите: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).
8. ПРАВО НА ОТТЕГЛЯНЕ
8.1. Потребител, който е сключил договор от разстояние, може в срок от 14 календарни дни да се откаже от договора, без да посочва причина и без да поема разходи, с изключение на разходите, посочени в точка. 8.8 от Регламента. Изпращането на декларацията преди крайния срок е достатъчно, за да се спази той. Декларацията за оттегляне може да бъде направена, например:
-
по електронен път на следния адрес: support@vortexvr.bg.
8.2. Образец на формуляр за отказ е включен в Приложение 2 към Закона за правата на потребителите и допълнително е на разположение в точка. 13 от Регламента. Потребителят може да използва примерния формуляр, но това не е задължително.
8.3. Започва да тече срокът за оттегляне:
-
за договор, в изпълнение на който Продавачът доставя Продукта, като е длъжен да прехвърли собствеността му (напр. Договор за продажба) - от момента на влизане във владение на Продукта от потребителя или от посочено от него трето лице, различно от превозвача, и в случай на договор, който: (1) включва редица Продукти, които се доставят поотделно, на партиди или на части - от момента на влизане във владение на последния Продукт, партида или част, или (2) включва редовна доставка на Продукти за определен период - от момента на влизане във владение на първия Продукт;
-
за други договори - от датата на сключване на договора.
8.4. В случай на отказ от договор от разстояние договорът се счита за несключен.
8.5. Продавачът е длъжен да върне на потребителя незабавно, но не по-късно от 14 календарни дни от датата на получаване на изявлението на потребителя за отказ, всички плащания, направени от потребителя, включително разходите за доставка на Продукта (с изключение на допълнителните разходи, произтичащи от избрания от потребителя начин на доставка, различен от най-евтиния обикновен начин на доставка, наличен в Онлайн магазина). Продавачът възстановява плащането, като използва същия начин на плащане, използван от потребителя, освен ако потребителят изрично не се е съгласил с друг начин на възстановяване, който не води до разходи за потребителя. Ако Продавачът не е предложил да получи Продукта от самия потребител, той може да задържи възстановяването на полученото от потребителя плащане, докато не получи Продукта обратно или докато потребителят не представи доказателство за връщането му, в зависимост от това кое от двете събития настъпи първо.
8.6. Потребителят е длъжен да върне Продукта на Продавача незабавно, не по-късно от 14 календарни дни от датата на отказ от договора, или да го предаде на лице, упълномощено от Продавача да го получи, освен ако Продавачът не е предложил сам да получи Продукта. За да се спази срокът, е достатъчно да се изпрати обратно Продуктът преди изтичането на срока му на годност. Потребителят може да върне Продукта на адреса: Paxy - Vortex Virtual Reality,
Райко Жинзифов 27 (Econt DEPO), 3700 Видин, България.
8.7. Потребителят е отговорен за всяко намаляване на стойността на Продукта в резултат на използването на Продукта извън необходимото за установяване на естеството, характеристиките и функционирането на Продукта.
8.8. Възможни разходи, свързани с отказа на потребителя, които той е длъжен да поеме:
-
Ако потребителят е избрал начин на доставка на Продукта, различен от най-евтиния обикновен начин на доставка, наличен в Онлайн магазина, Продавачът не е длъжен да възстанови на потребителя каквито и да било допълнителни разходи, направени от потребителя.
-
Потребителят поема преките разходи по връщането на Продукта.
-
В случай на Продукт, който е услуга, чието изпълнение е започнало - по изрично искане на потребителя - преди изтичането на срока за отказ, потребителят, който упражнява правото си на отказ след като е отправил такова искане, е длъжен да заплати изпълнението, предоставено до момента на отказа. Сумата, която трябва да се плати, се изчислява пропорционално на предоставеното, като се взема предвид цената или възнаграждението, договорени в договора. Ако цената или възнаграждението са прекомерни, основата за изчисляване на тази сума е пазарната стойност на изпълнението.
8.9. Правото на потребителя да се откаже от договор от разстояние не се прилага за договори:
-
(1) за предоставяне на услуги, за които потребителят е длъжен да плати цената, ако Продавачът е извършил услугата изцяло с изричното и предварително съгласие на потребителя, който е бил информиран преди предоставянето на услугата от Продавача, че след като Продавачът извърши услугата, той ще загуби правото си на отказ, и е потвърдил това; (2) при които цената или възнаграждението зависят от колебанията на финансовия пазар, върху които Продавачът не упражнява контрол, и които могат да настъпят преди изтичането на срока за отказ от договора; (3) при които предмет на изпълнението е несглобяем Продукт, произведен по спецификация на потребителя или служещ за задоволяване на неговите индивидуални потребности; (4) при които предметът на изпълнението е продукт, който се разваля бързо или има кратък срок на годност; (5) при които предметът на изпълнението е продукт, доставен в запечатана опаковка, която не може да бъде върната след отваряне по здравословни или хигиенни причини, ако опаковката е била отворена след доставката; (6) при които предмет на изпълнение са Продукти, които след доставката, поради естеството си, са неразделно свързани с други вещи; (7) при които предмет на изпълнение са алкохолни напитки, чиято цена е договорена при сключването на Договора за продажба, чиято доставка може да се осъществи едва след 30 дни и чиято стойност зависи от колебанията на пазара, върху които Продавачът няма контрол; (8) при които потребителят изрично е поискал Продавачът да дойде при него с цел извършване на спешен ремонт или поддръжка; ако Продавачът предостави допълнителни услуги, различни от поисканите от потребителя, или достави Продукти, различни от резервните части, необходими за извършването на ремонта или поддръжката, потребителят има право да се откаже от договора по отношение на допълнителните услуги или Продуктите; (9) когато предмет на изпълнението е звукозапис или визуален запис или компютърен софтуер, доставени в запечатана опаковка, ако опаковката е била отворена след доставката; (10) за доставка на вестници, периодични издания или списания, с изключение на договор за абонамент; (11) сключен чрез публичен търг; (12) за предоставяне на настаняване, различно от това за жилищни цели, превоз на стоки, отдаване на автомобили под наем, кетъринг, услуги, свързани с отдих, развлечения, спортни или културни събития, ако в договора е посочена датата или периодът на услугата; (13) за предоставяне на цифрово съдържание, което не е предоставено на материален носител, за което потребителят е длъжен да плати цената, ако продавачът е започнал изпълнението с изричното и предварително съгласие на потребителя, който е бил информиран преди предоставянето на услугата от продавача, че ще загуби правото си на отказ, след като продавачът е изпълнил услугата и я е потвърдил, и продавачът е предоставил на потребителя потвърждението, посочено в чл. 15, ал. 1 и 2 или чл. 21, ал. 1 от Закона за защита на потребителите; (14) за предоставяне на услуги, за които потребителят е длъжен да плати цената, в случай че потребителят изрично е поискал от Продавача да дойде в дома на потребителя за ремонт и услугата вече е била изцяло извършена с изричното и предварително съгласие на потребителя.
8.10. Разпоредбите, съдържащи се в настоящия раздел 8. от Общите условия относно потребителя, се прилагат от 1 януари 2021 г. и за договорите, сключени след тази дата, също и за Клиента или Поръчителя, който е физическо лице, сключващо договор, пряко свързан с неговата стопанска дейност, ако от съдържанието на този договор следва, че той не е от професионален характер за това лице, произтичащ по-специално от предмета на неговата стопанска дейност, предоставен въз основа на разпоредбите на Централния регистър и информацията за стопанската дейност.
9. РАЗПОРЕДБИ ОТНОСНО ТЪРГОВЦИТЕ
9.1. Настоящата клауза 9 от Общите условия и всички съдържащи се в нея разпоредби са адресирани и следователно задължителни само за Клиента или Получателя на услугата, който не е потребител. Освен това, считано от 1 януари 2021 г. и за договорите, сключени от тази дата нататък, този раздел от Общите условия и всички съдържащи се в него разпоредби не са насочени към и следователно не обвързват Клиент или Получател на услугата, който е физическо лице, сключващо договор, пряко свързан с неговата стопанска дейност, когато от съдържанието на този договор следва, че той няма професионален характер за това лице, произтичащ по-специално от предмета на неговата стопанска дейност, предоставен на разположение въз основа на разпоредбите на Централния регистър и информацията за стопанската дейност, освен ако прилагането спрямо тези лица на разпоредбите, съдържащи се в този раздел от Общите условия, не е забранено.
9.2. Продавачът има право да се откаже от договора за продажба в срок от 14 календарни дни от датата на сключването му. Оттеглянето от договора за продажба в този случай може да се извърши без посочване на причина и не поражда никакви претенции от страна на Клиента към Продавача.
9.3. Гаранционната отговорност на Продавача за Продукта или за несъответствието на Продукта с Договора за продажба се изключва.
9.4. Продавачът ще отговори на жалбата в рамките на 30 календарни дни от получаването ѝ.
9.5. Продавачът има право да ограничи наличните начини на плащане, включително да изисква предварително плащане изцяло или частично, независимо от избрания от Клиента начин на плащане и факта на сключване на договора за продажба.
9.6. Доставчикът на услуги може да прекрати договора за предоставяне на електронни услуги с незабавно действие и без да посочва причини, като изпрати на Получателя на услуги подходящо изявление.
9.7. Отговорността на Доставчика на услуги/Продавача към Клиента/Клиента, независимо от правното ѝ основание, е ограничена - както в рамките на един иск, така и общо за всички искове - до размера на платената цена и разходите за доставка по Договора за продажба, но не повече от хиляда злоти. Ограничението на сумата, посочено в предходното изречение, се прилага за всички искове, предявени от Клиента/Клиента срещу Доставчика на услуги/Продавача, включително в случай на липса на Договор за продажба или на такива, които не са свързани с Договор за продажба. Доставчикът на услуги/продавачът носи отговорност пред Получателя на услуги/Клиента само за типични вреди, които са били предвидими към момента на сключване на договора, и не носи отговорност за пропуснати ползи. Продавачът не носи отговорност и за забавяне на превоза на пратката.
9.8. Всички спорове, възникнали между Продавача/Доставчика на услуги и Клиента/Доставчика на услуги, се отнасят до съда, компетентен по седалището на Продавача/Доставчика на услуги.
10. ПРЕГЛЕДИ НА ПРОДУКТИ
10.1. Продавачът позволява на своите клиенти да дават и да получават достъп до становища относно Продуктите и Онлайн магазина при условията, посочени в този раздел на Общите условия.
10.2. Възможно е Клиентът да изрази мнение за даден Продукт или за Онлайн магазина, като използва формуляр за обратна връзка. Този формуляр може да бъде достъпен директно на уебсайта на Онлайн магазина (включително чрез външна джаджа) или може да бъде достъпен чрез индивидуална връзка, получена от Клиента след покупката на предоставения от Клиента имейл адрес. При добавяне на мнение Клиентът може да добави и графична оценка или снимка на Продукта - ако такава опция е налична във формуляра за мнение.
10.3. Становище за даден Продукт може да бъде издадено само за Продукти, действително закупени от Онлайн магазина на Продавача и от Клиента, закупил разглеждания Продукт. Забранено е сключването на фиктивни или привидни Договори за продажба с цел издаване на становище за даден Продукт. Мнение за Онлайн магазина може да бъде издадено от лице, което е Клиент на Онлайн магазина.
10.4. Добавянето на мнения от страна на клиентите не може да се използва за незаконни дейности, по-специално за дейности, които представляват акт на нелоялна конкуренция, или дейности, които нарушават лични права, права на интелектуална собственост или други права на Продавача или на трети страни. Когато добавя мнение, Клиентът е длъжен да действа в съответствие със закона, настоящите Общи условия и добрите нрави.
10.5. Мненията могат да бъдат предоставяни директно на уебсайта на онлайн магазина (напр. до даден Продукт) или на външна услуга за събиране на мнения, с която Продавачът си сътрудничи и към която има връзка на уебсайта на онлайн магазина (включително чрез външна джаджа, поставена на уебсайта на онлайн магазина).
10.6. Продавачът гарантира, че публикуваните отзиви за Продуктите идват от негови Клиенти, които са закупили въпросния Продукт. За тази цел Продавачът предприема следните стъпки, за да провери дали отзивите са от негови клиенти:
-
Публикуването на становище, издадено чрез формуляр, достъпен директно на уебсайта на онлайн магазина, изисква предварителна проверка от страна на доставчика на услуги. Проверката се състои в това да се провери съответствието на становището с настоящите Общи условия, по-специално да се провери дали лицето, което дава становище, е клиент на Онлайн магазина - в този случай Продавачът проверява дали това лице е направило покупка в Онлайн магазина, а в случай на становище за Продукт, Продавачът допълнително проверява дали това лице е закупило разглеждания Продукт. Проверката се извършва без неоправдано забавяне.
-
Продавачът изпраща на Клиентите си (включително чрез външна услуга за обратна връзка, с която си сътрудничи) индивидуална връзка към адреса на електронната поща, предоставен от Клиента в момента на покупката - по този начин достъпът до формуляра за обратна връзка се предоставя само на Клиента, закупил Продукта от Онлайн магазина.
-
В случай на съмнения от страна на Продавача или възражения, отправени към Продавача от други Клиенти или трети страни, относно това дали дадено мнение идва от Клиент или дали даден Клиент е закупил даден Продукт, Продавачът си запазва правото да се свърже с автора на мнението, за да изясни и потвърди, че той действително е Клиент на Онлайн магазина или е закупил разглеждания Продукт.
10.7. Всякакви коментари, жалби срещу проверката на дадено становище или възражения относно това дали дадено становище идва от Клиента или дали даден Клиент е закупил даден Продукт могат да бъдат направени по начин, аналогичен на процедурата за подаване на жалби, посочена в раздел 6 от Общите условия.
10.8. Продавачът няма право да публикува или да предизвиква публикуването от друго лице на неверни мнения или препоръки на Клиенти и няма право да изопачава мненията или препоръките на Клиенти, за да рекламира своите Продукти. Продавачът предоставя както положителни, така и отрицателни отзиви. Продавачът не предоставя спонсорирани отзиви.
11. ТРЕТИРАНЕ НА ОТПАДЪЦИ ОТ ЕЛЕКТРИЧЕСКО И ЕЛЕКТРОННО ОБОРУДВАНЕ
11.1. Настоящият раздел 11 от правилника и всички разпоредби, съдържащи се в него, имат за цел да изпълнят задълженията за информиране на дистрибуторите на оборудване по смисъла на член 4, параграф 2 от Закона за отпадъците от електрическо и електронно оборудване от 11 септември 2015 г. (ДВ, бр. 1688 от 2015 г., с измененията).
11.2. Забранено е да се поставят отпадъци от електрическо и електронно оборудване (обозначени със символа за селективно събиране) заедно с други отпадъци. Притежателят на отпадъчно оборудване от домакинствата е длъжен да го предаде на събирач на отпадъчно оборудване или на организация, оторизирана да събира отпадъчно оборудване.
11.3. Продавачът е длъжен да приема обратно безплатно отработено оборудване от домакинствата в своите пунктове за продажба, при условие че отработеното оборудване е от същия вид и е изпълнявало същите функции като продаденото оборудване.
11.4. При доставка на битово оборудване на Клиента, Продавачът е длъжен да получи безплатно използваното битово оборудване на мястото на доставка на това оборудване, при условие че използваното оборудване е от същия вид и изпълнява същите функции като доставеното оборудване. Желанието за предаване на употребяваното оборудване на Продавача в горепосочения случай може да бъде съобщено в забележките за Продавача в процеса на подаване на Поръчката и в електронна форма по електронна поща на адрес: support@vortexvr.bg веднага след като Клиентът подаде Поръчката.
11.5. Клиентът, без да е необходимо да купува ново оборудване, има възможност да върне използвано домашно оборудване, чиито външни размери не надвишават 25 cm, във всеки магазин с търговска площ от поне 400 m2, предназначен за продажба на домашно оборудване.
11.6. Продавачът може да откаже приемането:
-
отпадъчно оборудване, което поради замърсяването си представлява риск за здравето или живота на лицата, които получават отпадъчното оборудване; и
-
некомплектовано отпадъчно оборудване и части от отпадъчно оборудване, чието събиране е забранено в съответствие с член 35, параграф 1 от Закона за отпадъците от електрическо и електронно оборудване от 11 септември 2015 г. (ДВ, бр. 1688 от 2015 г., с измененията).
11.7. В гореспоменатите случаи клиентът може да предаде използваното оборудване на подходящ пункт за събиране на отпадъчно оборудване или на оператор на инсталация за обработка/преработка.
11.8. Примери за пунктове за събиране на отпадъчно оборудване в град Варшава:
-
Пункт за селективно събиране на отпадъци (PSZOK) на улица Płytowa 1, 03-046 Варшава (Białołęka).
-
Пункт за селективно събиране на отпадъци (PSZOK) на улица Zawodzie 1, 02-981 Варшава (Mokotow).
11.9. Информация за всички пунктове за събиране на отпадъчно оборудване на територията на цялата страна е достъпна чрез използване на търсачката в държавния регистър на юридическите лица - БДО на следния уеб адрес: https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/Registry/Index?pageNumber=1&placeType=residenceOrBusinessAddress&t=1675268278907&tables=ActivityScope4Table2.
12. ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
12.1. Договорите, сключени чрез онлайн магазина, се сключват на полски език.
12.2. Изменение на Процедурния правилник:
-
Доставчикът на услуги си запазва правото да променя настоящите Общи условия по важни причини, а именно: промени в законодателството; промени в начините или сроковете за плащане или доставка, които са предмет на законови или регулаторни задължения; промени в обхвата или формата на предоставяните Електронни услуги; добавяне на нови Електронни услуги; необходимост от противодействие на непредвидена и непосредствена заплаха, свързана със защитата на Онлайн магазина, включително Електронните услуги и Получателите/Клиентите на услуги от измами, зловреден софтуер, спам, нарушаване на сигурността на данните или други заплахи за киберсигурността - доколкото тези промени засягат прилагането на настоящите Общи условия.
-
Уведомлението за предложените промени се изпраща най-малко 15 дни преди датата на влизане в сила на тези промени, като промените могат да бъдат направени без да се спазва 15-дневният срок за уведомяване, когато доставчикът на услуги: (1) подлежи на правно или регулаторно задължение, съгласно което е длъжен да измени своите Общи условия по такъв начин, че не е в състояние да спази 15-дневния срок за уведомяване; или (2) трябва да измени своите Общи условия по изключение, за да се справи с непредвидена и непосредствена заплаха, свързана със защитата на Онлайн магазина, включително Електронните услуги и Получателите/Клиентите на услуги от измами, зловреден софтуер, спам, пробиви в данните или други заплахи за киберсигурността. В последните два случая, посочени в предходното изречение, въвеждането на промените се извършва с незабавно действие, освен ако не е възможен или необходим по-дълъг срок за въвеждане, за което Доставчикът на услуги уведомява във всеки случай.
-
В случай на договори с продължителен характер (напр. предоставяне на електронна услуга - акаунт) Клиентът има право да прекрати договора с Доставчика на услуги преди изтичането на срока за уведомяване за предложените промени. Такова прекратяване влиза в сила в срок от 15 дни от получаване на уведомлението. В случай на продължителен договор изменените Общи условия са задължителни за Получателя на услугата, ако той е бил надлежно уведомен за промените в съответствие със срока за уведомяване преди тяхното въвеждане и не е прекратил договора през този период. Освен това, по всяко време след получаване на уведомлението за промените, Получателят на услугата може да приеме направените промени и по този начин да се откаже от продължаването на срока за уведомяване. В случай на сключване на договор от естество, различно от продължаващ договор, измененията на Общите условия по никакъв начин няма да засегнат правата, придобити от Получателя на услуги преди датата на влизане в сила на измененията на Общите условия, по-специално измененията на Общите условия няма да засегнат вече направените или подадени Поръчки и сключените, изпълнени или изпълнявани Договори за продажба.
-
Ако промяна в Общите условия доведе до въвеждане на нови такси или до увеличаване на настоящите такси, потребителят има право да се откаже от договора.
12.3. Въпросите, които не са обхванати от настоящите Общи условия, се уреждат от общоприложимите разпоредби на полското законодателство, и по-специално: Гражданският кодекс; Законът за предоставяне на електронни услуги от 18 юли 2002 г. (ДВ, бр. 144 от 2002 г., позиция 1204 с измененията); Законът за правата на потребителите; и други съответни разпоредби на общоприложимото законодателство.
12.4. Настоящите Общи условия не изключват разпоредбите, които са в сила в страната на обичайно местопребиваване на потребителя, сключващ договор с доставчика на услуги/продавача, и които не могат да бъдат изключени по силата на договор. В такъв случай Доставчикът на услуги/продавачът гарантира на потребителя защитата, която му се предоставя въз основа на разпоредбите, които не могат да бъдат изключени с договор.
13. ОБРАЗЕЦ НА ФОРМУЛЯР ЗА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА
(ПРИЛОЖЕНИЕ 2 КЪМ ЗАКОНА ЗА ПРАВАТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ)
Образец на формуляр за оттегляне
(този формуляр трябва да бъде попълнен и върнат само ако желаете да се откажете от договора)
- Адресат:
FAN International Paxy - VortexVR
Подпоручик Йордан Тодоров 6
1528, НПЗ Искър София.
- С настоящото аз/ние(*) уведомявам(е) за моя/нашия отказ от договора за продажба на следните стоки(*) от договора за доставка на следните стоки(*) от договора за изпълнение на следните стоки(*)/от договора за предоставяне на следните услуги(*)
- Дата на сключване на договора(*)/получаване(*)
- Име на потребителя(ите)
- Адрес на потребителя(ите)
- Подпис на потребителя(ите) (само ако формулярът е изпратен на хартия)
- Дата
(*) Зачеркнете, ако е необходимо.